دسته‌بندی نشده

تحویل ۴۷ هزار تن گندم به انبارهای تعاونی روستایی استان بوشهر

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر از پایان برداشت گندم در اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۷ هزار تن آن به ۹ انبار تعاونی روستایی استان تحویل شد که افزایش بیش از ۵ برابری نسبت به سال قبل دارد.

عبدالحسین خلعتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه این مجموعه در بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کند اظهار داشت: در عرصه توزیع میوه شب عید، تعاون روستایی استان بوشهر بیش از 115 تن سیب و پرتقال با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار داد.

وی توزیع سوخت مواد نفتی جامعه کشاورزی را از دیگر رسالت‌های تعاون روستایی استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این بخش از طریق 12 فروشگاه و 6 جایگاه، مواد سوخت نفتی کشاورزان در سال زراعی جاری به میزان بیش از 6 میلیون لیتر توزیع شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل 25 میلیون لیتر مواد نفتی از جمله گازوئیل، نفت سفید و بنزین در جامعه کشاورزی استان بوشهر توزیع شد گفت: در فصل برداشت گندم گازوئیل مورد نیاز، کمباین‌ها از طریق شبکه تعاون روستایی تهیه و توزیع شد.

خلعتی از فعالیت 9 مرکز خرید تعاون روستایی برای تحویل گندم برداشت شده کشاورزان در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و افزود: با پایان فصل برداشت گندم از اراضی کشاورزی استان بوشهر بیش از 125 هزار تن محصول تحویل مراکز خرید استان بوشهر شد که 38 درصد آن مربوط به تعاونی روستایی استان است.

وی با اشاره به تحویل 47 هزار تن گندم به انبارهای 9 گانه تعاون روستایی استان بوشهر اضافه کرد: ارزش این محموله‌ها بیش از 489 میلیارد تومان است که خرید و تحویل گندم به انبارهای تعاون روستایی استان افزایش بیش از 5 برابری نسبت به سال قبل دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر ظرفیت انبارهای این مجموعه را 30 هزار تن دولتی و شش هزار و 250 تن تشکل غیردولتی دانست و بیان کرد: انبارهای بخش دولتی تعاون روستایی استان بوشهر به ظرفیت 20 هزار تن نیاز به بازسازی دارد که سال گذشته حدود 2 میلیارد تومان برای بهسازی انبارها تخصیص یافت.

خلعتی توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در فصل زراعی جاری 7300 تن نهاده دامی و 13 هزار تن کود شیمیایی بین دامداران و کشاورزان توزیع شد و این مهم همچنان ادامه دارد.

وی توزیع 1700 تن بذر اصلاح شده گندم و جو را از دیگر فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: تعاون روستایی استان بوشهر نیز در بخش خرید محصول گوجه‌فرنگی و تحویل به کارخانه‌های رب امسال فعالیت قابل توجهی کرده است.

انتهای پیام/190/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *