دسته‌بندی نشده

پیش‌بینی برداشت ۲۹ هزار تُن انبه کال از باغ‌های هرمزگان

بندرعباس – ایرنا – مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به آغاز برداشت انبه کال (سبز) از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌های استان پیش بینی کرد: امسال ۲۹ هزار تُن محصول انبه از باغ‌های این استان برداشت شود.

محمد رضا شیخ‌زاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برداشت انبه کال در استان هرمزگان از روزهای گذشته آغاز شده و تا نیمه خردادماه امسال ادامه دارد.

وی، بیشترین باغ‌های انبه هرمزگان را مربوط به شهرستان‌های میناب، رودان، بندرعباس و جاسک عنوان کرد و اظهار کرد: شهرستان میناب با سطح زیرکشت یکهزار و ۷۰۰ هکتار انبه، مقام نخست تولید و سطح زیرکشت انبه استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآور شد: ۶۰ درصد انبه استان به صورت نارس برداشت می‌شود که در صنایع ترشی و شوری و همچنین صنایع تبدیلی و فرآوری مصرف در بازارهای داخلی استان و استان‌های فارس، کرمان، تهران و اصفهان عرضه می‌شود.

شیخ‌زاده با اشاره به اینکه تهیه ترشی، پودر انبه، تولید آب انبه، کنسرو، مربا و تازه خوری از مهم‌ترین مزایای تولید انبه است، یادآورشد: ارقام محلی انبه در هرمزگان به نام «سبز انبه»، «چارک»، «کلک سرخ»، «مُشک»، «آل مهتری»، «عروس» و «هلیلی» و ارقام وارداتی به نام «لانگرا»، «سندری» و «آلفونسو» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *